Een leuke manier om herkenbaarheid te creëren of een leuk aandenken over te houden aan een specifiek evenement, is het bedrukken van kleding. Voor zowel professionele partijen als individuele groepen is het mogelijk om mooie kleding te bedrukken met een eigen tekst, foto of logo.
Wanneer je let op kledingbedrukking, valt pas op hoe vaak dit wordt toegepast. Van bedrijfsevenementen tot uitjes met een groep vrienden of vriendinnen: bedrukking is overal om ons heen.
Wij geven je drie tips om bedrukking te laten uitvoeren die stylish en herkenbaar is.
1. Logo, naam of tekst?
Afhankelijk van het doel van de bedrukking, kan gekozen worden voor een logo, naam of tekst. Gaat het om bedrijfskleding, dan is een logo met de naam van de organisatie vaak voldoende. Het is net en leidt niet teveel af, maar zorgt wel voor uniformiteit en herkenbaarheid voor klanten en andere buitenstaanders.
Meestal wordt hierbij gekozen voor een kleine bedrukking op de borst van een shirt of trui, maar het is ook mogelijk om andere kledingstukken te bedrukken. Vanzelfsprekend is dit ook afhankelijk van de branche. Het is goed om rekening te houden met de gebruikelijke kledingstijl. Wordt er veel buiten gewerkt, dan zal een t-shirt bedrukking niet veel herkenbaarheid opleveren als iedereen een jas of trui draagt.
2. Vriendengroep? Houd het subtiel
Ga je met een vriendengroep weg en wil je als leuk aandenken voor de hele groep een shirt dat gedragen kan worden, houd het dan subtiel. Wat is er namelijk leuker dan een shirt dat ook na het evenement nog eens gedragen kan worden als aandenken?
Veel groepen kiezen voor een groepsnaam met eventueel een individuele (bij)naam per persoon. Ook kan er een afbeelding of foto op het shirt gedrukt worden dat goed past bij de groep. Houd er rekening mee de shirtbedrukking vaak duurder is wanneer er wordt gekozen voor een kleurenfoto ten opzichte van een simpele tekst of naam.
3. Kleursamenstelling
Wil je een logo drukken die een specifieke kleur heeft, kies dan voor een kledingkleur die hierbij past. Een veelgemaakte fout is dat er gekozen wordt voor een kledingkleur die weliswaar past bij de onderneming, maar waarbij het logo in het niet valt doordat deze dezelfde kleur heeft als de kleding.
Kies in dergelijke gevallen liever voor een subtiele kleur, zoals grijs, wit andere lichte kleuren. Deze neutrale kleuren passen alsnog bij de onderneming, zonder dat ze ervoor zorgen dat het logo of de naam niet meer goed zichtbaar is.